Pokroky naich děti
Pedagogika Montessori a pokroky našich dětí
Pedagogika Montessori je uznávaná jako metoda, při které jsou nejdůležitější dítě a jeho individualita. Marie Montessori věřila, že každé dítě je tvůrcem sebe sama.
V pedagogice Montessori se nepoužívá porovnávání podle obvyklých pravidel. Místo toho se děti vzdělávají volně, bez nátlaku a kritiky.
Každé dítě je osobnost. Pro každé dítě je dospívání hrdinský čin. Proto je každý výsledek v procesu dospíváni a vzdělávání pro dítě velkým úspěchem. Potěšme se spolu úspěchy některých z našich dětí:
Sebastian – 3 roky
-
Počítá s pochopením (chápe souvislost kvantity a symbolu)
-
Ví, která čísla jsou lichá a která sudá
-
Umí přečíst své jméno. Pozná skoro všechna písmenka
-
Zvládá poskládat binomickou krychli
-
Naučil se dělat speciální cvik – hluk „pracujícího motoru“ pro výslovnost R a Ř
David – 3 roky
-
Zvládá poskládat binomickou krychli
-
Hezky a velmi důkladně roluje kobereček
-
Pozná písmenko, kterým začíná jeho jméno
-
Zná a má rád anglické písničky, básničky a pohádky
-
Začal rozlišovat co je nejmenší a co největší
-
Rád cvičí jógu
Míša – 4 roky
-
Počítá s pochopením (chápe souvislost kvantity a symbolu)
-
Ví, která čísla jsou lichá a která sudá
-
Umí přečíst své jméno
-
Zvládá stříhání
-
Naučil se bez chyb třídit geometrická tělesa, ví, které těleso se kutálí, které stojí a které těleso stojí a kutálí se
Viki – 4 roky
-
Počítá s pochopením (chápe souvislost kvantity a symbolu)
-
Ví, která čísla jsou lichá a která sudá
-
Zná části stromu
-
Ví, která zvířata jsou domácí a která jsou divoká, a dokonce ví, která zvířata žijí v Africe
Thea – 3 roky
-
Dobře rozlišuje pojmy „nejmenší“ a „největší“
-
Počítá s pochopením (chápe souvislost kvantity a symbolu)
-
Rozpoznává geometrické tvary, ví, které těleso se kutálí, které stojí a které těleso stojí a kutálí se
Franta - 3 roky
-
Naučil se samostatně si vybírat vlastní aktivity
-
Naučil se samostatně chodit po schodech nahoru i dolu
-
Přitahuje ho kreslení
-
Dobře třídí předměty
Nikolas - 3 roky
-
Naučil se být samostatným
-
Naučil se účastnit se společných aktivit
-
Naučil se jíst bez pomoci dospělých
Polina – 4 roky
-
Naučil se účastnit se společných aktivit
-
Zlepšila svoji češtinu
-
Počítá s pochopením (chápe souvislost kvantity a symbolu)
-
Dobře rozlišuje pojmy „nejmenší“ a „největší“
-
S nesmírnou fantazií maluje
Lyra - 3 roky
-
Naučila se být samostatnou
-
Naučila se účastnit se společných aktivit
-
Zlepšila svou češtinu
-
Počítá s pochopením (chápe souvislost kvantity a symbolu)
Káťa- 3 roky
-
Třídí domácí zvířata, divoká zvířata, ptáky a mořská zvířata
-
Naučila se samostatně si vybírat vlastní aktivity
-
Naučila se uklízet pomůcky po svých aktivitách
-
S nesmírnou fantazií maluje
Danylo – 6 let
-
Má rád anglické písničky a básničky
-
Je báječný pozorovatel, pozorování používá při učení
-
Umí napsat své jméno
-
Umí číst, počítá s pochopením (chápe souvislost kvantity a symbolu)
-
Ví, která čísla jsou lichá a která sudá
-
Chápe tvorbu čísla
-
Rozpoznává geometrické tvary, ví, které těleso se kutálí, které stojí a které těleso stojí a kutálí se
Klárka – 4 roky
-
Za 9 měsíců se naučila počítat do 10 (bez chyb určuje nejen číslo, ale zná i jeho význam)
-
Naučila se mluvit s jistotou a nahlas
-
Báječně zpívá pro radost
-
Je báječný pozorovatel, pozorování používá při učení
Sofia – 3 roky
-
Za 12 měsíců se naučila být samostatnou
-
Pozná písmenko, kterým začíná její jméno
-
Zná a má ráda anglické písničky a básničky
-
Umí počítat do 10, zná i čísla od 1 do 10
-
Ráda cvičí jógu
Djordjie – 3,8 roků
-
Za 7 měsíců se naučil bez chyb třídit geometrická tělesa, pozná, které těleso se kutálí, které stojí, které těleso stojí a kutálí se
-
Určuje nejen číslo, ale zná i jeho význam (od 1 do 7)
Richard – 6 let
-
Za 8 měsíců se naučil účastnit společných aktivit
-
S nesmírnou fantazií dělá aplikace
-
Rád dělá origami
-
Pozná písmenko, kterým začíná jeho jméno
-
Rád pečuje o rostliny
-
Má rád vaření
Egor – 4,5 roku
-
Za 11 měsíců se naučil používat hodně nových slov
-
Moc dobře třídí předměty
-
Rád hraje jazykové hry
-
Má rád lepení, modelování a práci s hlínou
-
Určuje číslo a jeho početní charakteristiku (od 1 do 10)
Arkadij - 4,5 roku
-
Za 12 měsíců se naučil starat se o sebe a pomáhat mladším
-
Umí počítat do 10, na desítky do 100, na stovky do 1000
-
Pozná co je více a co je méně
-
Bez chyb rozpoznává geometrické tvary
-
Zná a má rád anglické písničky a básničky
-
Umí napsat své jméno
-
Umí číst
Tamara – 6 let
-
Za 10 měsíců se naučila starat se o sebe a pomáhat mladším
-
Ráda se účastní společných aktivit
-
Naučila se zpívat nahlas
-
Ráda tvoří: modeluje, dělá aplikace, maluje
-
Umí počítat do 10, na desítky do 100, na stovky do 1000
-
Umí skládat a odčítat čísla od 1 do 10
-
Umí psát čísla
-
Umí napsat své jméno
-
Umí číst
-
Dělá velké pokroky v tenisu